lördag 5 maj 2018

Ljus och värme- Alf Robertson- Svenska Music( Nhạc Thụỵ Điển )Video by UL

Text & Musik: Åge Aleksandersen, översättning av Benny Borg. Artist: Dansband


När mörkret nu sjunkit ned,
går jag stilla genom rummet,
och många känslor drar i mej.
Vad ska framtiden ge?
För det arv du ska bära,
kan bli tungt att ta med sej.
Kommer frågor? Kommer klander?
Kommer misstanke om svek.


Ref:
Solen som gick ned i kväll,
den ska skina för dej kära,
och fågelns frihet ska nog visa väg.
och det ska bli
myckrt ljus och mycket värme.
Tro och hopp det får du med dej.
Många tårar, tunga stunder,
är jag rädd för att det blir.


När solen jagar natten bort,
så kryper du intill mej.
Jag gömmer alla tunga tankar
som var där i går.
I liv och skratt du frågar mej
om regnet och om solen,
och svaren som jag ger dej,
hade inte jag i går.



Ref:
Solen som gick ned i kväll
den ska skina ......




... 웃 ... 

Inga kommentarer: